Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A6 C8 Avant (4A5) 55 TFSI e quattro (2020.04-???) 252km » DS51067 lpr
wybrany samochód: 
Audi A6 C8 Avant (4a5) 55 Tfsi E Quattro (2020.04-???) 252km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS51067 LPR

DS51067 Wał napędowy LPR
252.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS51067

numer części:

DS51067

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]90
Średnica zewnętrzna 2 [mm]108
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła30
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Wymiar gwintu20x1,5
Długość [mm]545
nr EAN8032928071949

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS51067 LPR

numery OEM:
AUDI      1J0407271CH
VOLKSWAGEN      1J0407271ER
VOLKSWAGEN      1J0407417Q

Zastosowanie Wał napędowy DS51067 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.