Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mitsubishi COLT VII liftback (VB_) 1.0 MPi (VBXG0) (2023-???) 91km » DS51114 lpr
wybrany samochód: 
Mitsubishi Colt Vii Liftback (vb_) 1.0 Mpi (vbxg0) (2023-???) 91km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS51114 LPR

DS51114 Wał napędowy LPR
316.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS51114

numer części:

DS51114

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 2 [mm]108
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Wymiar gwintu20x1,5
Długość [mm]655
Średnica zewnętrzna 1 [mm]98
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła27
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału28
nr EAN8032928072410

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS51114 LPR

numery OEM:
VOLKSWAGEN      1J0407272FD
VOLKSWAGEN      1J0407272FL
VOLKSWAGEN      1J0407272FQ
VOLKSWAGEN      1J0407452LX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy DS51114 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.