Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Cadillac ATS 2.0 AWD (2013.02-???) 276km » DS51137 lpr
wybrany samochód: 
Cadillac Ats 2.0 Awd (2013.02-???) 276km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS51137 LPR

DS51137 Wał napędowy LPR
394.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS51137

numer części:

DS51137

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Ilość zębów, pierścień ABS48
Długość [mm]540
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła27
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
Średnica zewnętrzna 1 [mm]98
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału28
Średnica zewnętrzna 2 [mm]108
Wymiar gwintu16X1,5
nr EAN8032928072649

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS51137 LPR

numery OEM:
VOLKSWAGEN      701407271P
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy DS51137 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.