Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel AGILA (A) (H00) 1.2 16V Twinport (F68) (2004.07-2007.12) 80km » DS52253 lpr
wybrany samochód: 
Opel Agila (a) (h00) 1.2 16v Twinport (f68) (2004.07-2007.12) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS52253 LPR

DS52253 Wał napędowy LPR
347.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS52253

numer części:

DS52253

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintu20x1,5
Średnica zewnętrzna 2 [mm]78
Średnica zewnętrzna 1 [mm]84
Ilość zębów, pierścień ABS44
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Długość [mm]867
nr EAN8032928129022

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52253 LPR

numery OEM:
RENAULT      8200362064
RENAULT      8200535800
RENAULT      8200538738

Zastosowanie Wał napędowy DS52253 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.