Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco DAILY III Platforma / podwozie 40 C 10 (AEJB14A1) (2002.09-2006.04) 95km » DS52272 lpr
wybrany samochód: 
Iveco Daily Iii Platforma / Podwozie 40 C 10 (aejb14a1) (2002.09-2006.04) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS52272 LPR

DS52272 Wał napędowy LPR
317.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS52272

numer części:

DS52272

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Długość [mm]815
Średnica zewnętrzna 2 [mm]78
Średnica zewnętrzna 1 [mm]80
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
nr EAN8032928129213

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52272 LPR

numery OEM:
RENAULT      8200264668
RENAULT      8200300713
RENAULT      8200351248
RENAULT      8200379235
RENAULT      8200626038

Zastosowanie Wał napędowy DS52272 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.