Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Fiat STILO (192_) 1.9 JTD (2004.04-2006.11) 136km » DS52427 lpr
wybrany samochód: 
Fiat Stilo (192_) 1.9 Jtd (2004.04-2006.11) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS52427 LPR

DS52427 Wał napędowy LPR
326.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS52427

numer części:

DS52427

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Wymiar gwintu24x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.39
Ilość zębów, pierścień ABS51
Średnica zewnętrzna 1 [mm]101
Długość [mm]700
Średnica zewnętrzna 2 [mm]88,5
nr EAN8032928131056

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52427 LPR

numery OEM:
RENAULT      8200414939
RENAULT      8200776533
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy DS52427 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.