Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen JETTA II (19E, 1G2, 165) 1.8 16V (1987.06-1989.12) 140km » DS52561 lpr
wybrany samochód: 
Volkswagen Jetta Ii (19e, 1g2, 165) 1.8 16v (1987.06-1989.12) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS52561 LPR

DS52561 Wał napędowy LPR
279.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS52561

numer części:

DS52561

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]87
Średnica zewnętrzna 2 [mm]84
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Wymiar gwintu10x1,5
Długość [mm]580
nr EAN8032928132398

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52561 LPR

numery OEM:
FORD      1353398
FORD      1364029
FORD      1437541
FORD      1454214
FORD      1475136
FORD      1495069
FORD      1528657
FORD      1686116
FORD      1687410
FORD      3M513B437ASD
FORD      3M513B437ASE
FORD      5M513B437SA
FORD      5M513B437SB
FORD      5M513B437SC
FORD      5M513B437SD
FORD      5M513B437SE
FORD      5N513B437SE
FORD      M513B437SB
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy DS52561 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.