Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford GALAXY II (WA6) 2.0 EcoBoost (2010.03-2015.06) 203km » DS52633 lpr
wybrany samochód: 
Ford Galaxy Ii (wa6) 2.0 Ecoboost (2010.03-2015.06) 203km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS52633 LPR

DS52633 Wał napędowy LPR
389.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS52633

numer części:

DS52633

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Średnica zewnętrzna 1 [mm]100
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
Długość [mm]865
Średnica zewnętrzna 2 [mm]102
nr EAN8032928133111

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52633 LPR

Półoś napędowa przód P 858/898mm pasuje do: VW CALIFORNIA T5 CAMPER, MULTIVAN T5, MULTIVAN T6, TRANSPORTER T5 1.9D-3.2 04.03-12.19
numery OEM:
VOLKSWAGEN      7H0407272AJ
VOLKSWAGEN      7H0407272BC
VOLKSWAGEN      7H0407272BK
VOLKSWAGEN      7H0407272CH
VOLKSWAGEN      7H0407272S
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy DS52633 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.