Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Fiat MAREA (185_) 2.4 TD 125 (1996.09-1999.04) 125km » DS52723 lpr
wybrany samochód: 
Fiat Marea (185_) 2.4 Td 125 (1996.09-1999.04) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS52723 LPR

439.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS52723

numer części:

DS52723

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła29
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału30
Długość [mm]884
Wymiar gwintu20x150 N
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Średnica zewnętrzna 2 [mm]108
Średnica zewnętrzna 1 [mm]106
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
nr EAN8032928184892

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52723 LPR

numery OEM:
VOLKSWAGEN      7E0407272AR
VOLKSWAGEN      7E0407272B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy DS52723 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.