Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, 153071760130 magneti marelli

Filtr oleju 153071760130 MAGNETI MARELLI

153071760130 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
17.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

71760130

numer części:

153071760130

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 86
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu M 20x1,5
Średnica 1 [mm] 71
Średnica 2 [mm] 52,5
średnica zewnętrzna [mm] 77
nr EAN 8001063523408
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 153071760130 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
CITROËN      110938
CITROËN      110939
CITROËN      1109AK
CITROËN      1109AL
CITROËN      1109AP
CITROËN      1109CA
CITROËN      1109J8
CITROËN      1109J9
CITROËN      1109K2
CITROËN      1109L0
CITROËN      1109N3
CITROËN      1109N5
CITROËN      1109R1
CITROËN      1109S8
CITROËN      1109T1
CITROËN      1109X1
CITROËN      1109X2
CITROËN      1109X6
CITROËN      93516538
CITROËN      95495621
CITROËN      95495622
CITROËN      95580482
CITROËN      9558048280
CITROËN      95580483
CITROËN      95638747
CITROËN      96002933
CITROËN      9608666880
CITROËN      9637143480
CITROËN      E149102
CITROËN      MLS000592
DAF      130614
DAIHATSU      4930630000
FIAT      7910031245
FIAT      9456000927
FIAT      9456183480
FIAT      9456203480
FIAT      9456203580
FIAT      9567205780
FIAT      9628173380
FORD      5011788
FORD      5011991
NISSAN      152086F901
NISSAN      152086F905
OPEL      3647177
PEUGEOT      110951
PEUGEOT      110967
PEUGEOT      110968
PEUGEOT      110975
PEUGEOT      110981
PEUGEOT      110982
PEUGEOT      110984
PEUGEOT      110986
PEUGEOT      1109AK
PEUGEOT      1109AL
PEUGEOT      1109AP
PEUGEOT      1109C2
PEUGEOT      1109CA
PEUGEOT      1109K1
PEUGEOT      1109L0
PEUGEOT      1109LO
PEUGEOT      1109N2
PEUGEOT      1109N4
PEUGEOT      1109R0
PEUGEOT      1109R1
PEUGEOT      1109S7
PEUGEOT      1109T0
PEUGEOT      1109X5
PEUGEOT      9558048380
PEUGEOT      9608666880
PEUGEOT      9620029980
PEUGEOT      9644885480
PEUGEOT      E149102
PEUGEOT      E149134
RENAULT      7700720978
RENAULT      7700734825
RENAULT      7700734937
RENAULT      7700856339
RENAULT      7700867454
RENAULT      7701415056
RENAULT      7701415063
RENAULT      86710013812
RENAULT      8671004329
RENAULT      9615841580
SUZUKI      1651066G00
SUZUKI      1651066G00000
SUZUKI      1651066G02
SUZUKI      1651066G02000
SUZUKI      1651066G02EXP
SUZUKI      1651086CA0
SUZUKI      1651086CA0000
SUZUKI      1651086CB0
SUZUKI      1651086CB0000
SUZUKI      1651086CB1
SUZUKI      1651086CB1000
SUZUKI      1651086Z00
SUZUKI      1651086Z00000
SUZUKI      990009900C100
TALBOT      9558048280
TALBOT      E49562280
TOYOTA      SU00100453
TOYOTA      SU00101084
VAUXHALL      93156538
SSANGYONG      1531001700
PIAGGIO      493063
HYUNDAI      2630029000
LDV      130614

Zastosowanie Filtr oleju 153071760130 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.