Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Mercedes-benz SPRINTER 3,5-t Platforma / podwozie (B906) 318 CDI 4x4 (906.131, 906.133, 906.135, 906.231, 906.233... (2008.02-2009.12) 184km » 172100001010 magneti marelli
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 3,5-t Platforma / Podwozie (b906) 318 Cdi 4x4 (906.131, 906.133, 906.135, 906.231, 906.233... (2008.02-2009.12) 184km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Czujnik, prędkość obrotowa koła 172100001010 MAGNETI MARELLI

172100001010 Czujnik, prędkość obrotowa koła MAGNETI MARELLI
20.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MWSS001

numer części:

172100001010

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz przodu z lewej
nr EAN8001063985213

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 172100001010 MAGNETI MARELLI

Czujnik ABS przód L pasuje do: AUDI A3, TT; SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, LEON, TOLEDO I, TOLEDO II; SKODA OCTAVIA I; VW BORA, BORA I, CADDY II 1.0-Electric 02.88-12.13
numery OEM:
AUDI      1H0927807
AUDI      1J0927803
SEAT      1H0927807
SEAT      1J0927803
SKODA      1H0927807
SKODA      1J0927803
VOLKSWAGEN      1H0927807
VOLKSWAGEN      1J0927803
VAG      1H0927807
VAG      1J0927803
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 172100001010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.