Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Seat TOLEDO IV (KG3) 1.2 TSI (2015.05-2017.05) 110km » 172100018010 magneti marelli
wybrany samochód: 
Seat Toledo Iv (kg3) 1.2 Tsi (2015.05-2017.05) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Czujnik, prędkość obrotowa koła 172100018010 MAGNETI MARELLI

172100018010 Czujnik, prędkość obrotowa koła MAGNETI MARELLI
54.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MWSS018

numer części:

172100018010

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyTylna oś po obydwu stronach
nr EAN8001063701363

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 172100018010 MAGNETI MARELLI

Czujnik ABS tył L/P pasuje do: FIAT GRANDE PUNTO, PUNTO, PUNTO EVO; OPEL ADAM, CORSA D, CORSA E 0.9-1.9D 06.05-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55701387
ALFA ROMEO      55703974
FIAT      55701387
FIAT      55703974
LANCIA      55701387
LANCIA      55703974
OPEL      01229098
OPEL      013381328
OPEL      055701387
OPEL      06235747
OPEL      093189276
OPEL      1229098
OPEL      13381328
OPEL      55701387
OPEL      6235747
OPEL      93189276
VAUXHALL      13381328
CHEVROLET      13381328
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 172100018010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.