Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault 11 (B/C37_) 1.2 (B37S, C375) (1984.10-1988.12) 55km » 302004190003 magneti marelli
wybrany samochód: 
Renault 11 (b/c37_) 1.2 (b37s, C375) (1984.10-1988.12) 55km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190003 MAGNETI MARELLI

302004190003 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
223.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0003

numer części:

302004190003

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8001063979083

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190003 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 557mm pasuje do: AUDI A3, SEAT LEON, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, OCTAVIA I/KOMBI, VW BORA, BORA I, GOLF III, GOLF IV, NEW BEETLE, PASSAT B3/B4, VENTO 1.6-2.9 11.91-12.13
numery OEM:
AUDI      1J0407271AF
AUDI      1J0407271AP
AUDI      1J0407271C
AUDI      1J0407271JD
SEAT      1J0407271AF
SEAT      1J0407271AP
SEAT      1J0407271C
SEAT      1J0407451AV
SKODA      1J0407271AP
SKODA      1J0407271C
VOLKSWAGEN      1J0407271AP
VOLKSWAGEN      1J0407271AQ
VOLKSWAGEN      1J0407271C
VOLKSWAGEN      1J0407271FN
VOLKSWAGEN      1J0407271H
VOLKSWAGEN      1J0407271JD
VOLKSWAGEN      1J0407451AX
VOLKSWAGEN      1J0407451QX
VAG      1J0407271AF
VAG      1J0407453DV
VAG      1J0407453DX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190003 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190003 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.