Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Saab 9-3 (YS3F, E79, D79, D75) 2.0 t XWD (2009.05-2015.02) 241km » 302004190018 magneti marelli
wybrany samochód: 
Saab 9-3 (ys3f, E79, D79, D75) 2.0 T Xwd (2009.05-2015.02) 241km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190018 MAGNETI MARELLI

302004190018 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
209.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0018

numer części:

302004190018

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna
nr EAN8001063778174

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190018 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy tył L/P 620mm pasuje do: BMW 3 (E36), 3 (E46), Z4 (E85) 1.6-3.0D 09.90-12.07
numery OEM:
BMW      33211227032
BMW      33211227597
BMW      33211227606
BMW      33211229392
BMW      33211229587
BMW      33217529905
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190018 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190018 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.