Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault CLIO II (BB_, CB_) 1.2 LPG (1998.09-2009.06) 58km » 302004190059 magneti marelli
wybrany samochód: 
Renault Clio Ii (bb_, Cb_) 1.2 Lpg (1998.09-2009.06) 58km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190059 MAGNETI MARELLI

302004190059 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
306.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0059

numer części:

302004190059

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8001063948584

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190059 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 613mm pasuje do: FORD FOCUS I, FOCUS I/KOMBI 1.6/1.8D/2.0 08.98-03.05
numery OEM:
FORD      1328500
FORD      1602965
FORD      1S4W3B437AA
FORD      1S4W3B437AB
FORD      3652047
FORD      3959551
FORD      4166909
FORD      4187268
FORD      RM1S4W3B437AB
FORD      XS4W3B437BC
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190059 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190059 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.