Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Saab 9-3 (YS3F, E79, D79, D75) 2.0 t XWD (2008.01-2015.02) 220km » 302004190074 magneti marelli
wybrany samochód: 
Saab 9-3 (ys3f, E79, D79, D75) 2.0 T Xwd (2008.01-2015.02) 220km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190074 MAGNETI MARELLI

302004190074 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
465.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0074

numer części:

302004190074

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8001063862200

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190074 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód P 948mm pasuje do: MERCEDES A (W169), B SPORTS TOURER (W245) 1.5-2.0D 09.04-06.12
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      1693701272
MERCEDES-BENZ      1693702872
MERCEDES-BENZ      1693704672
MERCEDES-BENZ      1693704772
MERCEDES-BENZ      1693704872
MERCEDES-BENZ      1693705672
MERCEDES-BENZ      1693706472
MERCEDES-BENZ      1693760242
MERCEDES-BENZ      A1693702872
MERCEDES-BENZ      A1693704672
MERCEDES-BENZ      A1693704772
MERCEDES-BENZ      A1693704872
MERCEDES-BENZ      A1693705672
MERCEDES-BENZ      A1693706472
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190074 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190074 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.