Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 302004190079 magneti marelli

Wał napędowy 302004190079 MAGNETI MARELLI

302004190079 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
244.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0079

numer części:

302004190079

producent:

MAGNETI MARELLI

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
nr EAN 8001063900711

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190079 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 676mm pasuje do: OPEL VIVARO A, RENAULT TRAFIC II 1.9D/2.0 02.01-

Wał napędowy 302004190079 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Wał napędowy 302004190079 producenta MAGNETI MARELLI

RENAULT

7711135189, 8200069147, 8200179212, 8200334338, 8200485589, 93852699

OPEL

4409210, 4414517, 91166708, 91168795, 93856470

numery OEM:
OPEL      4409210
OPEL      4414517
OPEL      91166708
OPEL      91168795
OPEL      93856470
RENAULT      7711135189
RENAULT      8200069147
RENAULT      8200179212
RENAULT      8200334338
RENAULT      8200485589
RENAULT      93852699
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190079 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190079 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.