Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Daihatsu CHARADE III (G100, G101, G102) 1.3 i 4WD (G102) (1988.06-1993.01) 90km » 302004190086 magneti marelli
wybrany samochód: 
Daihatsu Charade Iii (g100, G101, G102) 1.3 I 4wd (g102) (1988.06-1993.01) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190086 MAGNETI MARELLI

302004190086 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
317.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0086

numer części:

302004190086

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8001063760360

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190086 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód P 763mm pasuje do: DACIA LOGAN, LOGAN II, LOGAN MCV, SANDERO, SANDERO II, RENAULT LOGAN I 1.0ALK-1.6LPG 08.04-
numery OEM:
RENAULT      391004298R
RENAULT      8201045819
DACIA      6001547029
DACIA      6001548103
DACIA      7711497475
DACIA      7711497478
DACIA      8200318010
DACIA      8200484373
DACIA      8200484376
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190086 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190086 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.