Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Land Rover RANGE ROVER VELAR (L560) 2.0 D240 SD4 4x4 (2017.03-???) 241km » 302004190089 magneti marelli
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover Velar (l560) 2.0 D240 Sd4 4x4 (2017.03-???) 241km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190089 MAGNETI MARELLI

302004190089 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
233.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0089

numer części:

302004190089

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8001063998183

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190089 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 645mm pasuje do: RENAULT MEGANE I, MEGANE I CLASSIC, MEGANE I COACH, MEGANE SCÉNIC, SCENIC I 1.4-2.0 01.96-08.03
numery OEM:
RENAULT      7701352471
RENAULT      7701352595
RENAULT      7701469374
RENAULT      7711135233
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190089 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190089 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.