Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi Q5 (8RB) 3.0 TDI quattro (2013.11-2017.05) 258km » 302004190107 magneti marelli
wybrany samochód: 
Audi Q5 (8rb) 3.0 Tdi Quattro (2013.11-2017.05) 258km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190107 MAGNETI MARELLI

302004190107 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
403.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0107

numer części:

302004190107

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8001063960180

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190107 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 613mm pasuje do: VW CALIFORNIA T5 CAMPER, CALIFORNIA T6 CAMPER, MULTIVAN T5, MULTIVAN T6, TRANSPORTER T5, TRANSPORTER T6, TRANSPORTER T6 / CARAVELLE T6 1.9D-3.2 04.03-08.24
numery OEM:
AUDI      7H0407451CV
AUDI      7H0407452BV
AUDI      7H0407452FV
SEAT      7H0407451CV
VOLKSWAGEN      7H0407271AF
VOLKSWAGEN      7H0407271AL
VOLKSWAGEN      7H0407451CX
VOLKSWAGEN      7H0407451DV
VAG      7H0407271AA
VAG      7H0407271Q
VAG      7H0407272AH
VAG      7H0407272AK
VAG      7H0407272AR
VAG      7H0407272BG
VAG      7H0407272BN
VAG      7H0407272CJ
VAG      7H0407451AX
VAG      7H0407451CV
VAG      7H0407451TX
VAG      7H0407452BV
VAG      7H0407452BX
VAG      7H0407452FV
VAG      7H0407452FX
VAG      7H0407452KX
VAG      7H0407454X
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190107 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190107 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.