Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën JUMPY II Furgon 2.0 HDi 120 4x4 (2010.01-2016.03) 120km » 302004190116 magneti marelli
wybrany samochód: 
Citroën Jumpy Ii Furgon 2.0 Hdi 120 4x4 (2010.01-2016.03) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190116 MAGNETI MARELLI

302004190116 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
366.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0116

numer części:

302004190116

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8050947003253

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190116 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód P 931,5mm pasuje do: ALFA ROMEO 147, 156, GT, FIAT STILO, LANCIA DELTA III 1.6D/1.9D 10.00-08.14
numery OEM:
ALFA ROMEO      46307865
ALFA ROMEO      46308024
ALFA ROMEO      46308072
ALFA ROMEO      71787183
ALFA ROMEO      7178751
FIAT      46307865
FIAT      46308072
FIAT      71787183
FIAT      7178751
LANCIA      46307865
LANCIA      46308072
LANCIA      71787183
LANCIA      7178751
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190116 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190116 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.