Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 302004190173 magneti marelli

Wał napędowy 302004190173 MAGNETI MARELLI

302004190173 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
magneti marelli 302004190173
Wał napędowy 302004190173
247.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 27.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek: >10 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0173

numer części:

302004190173

dostawca:

MAGNETI MARELLI

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
nr EAN 8050947116106

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190173 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód L 621mm pasuje do: FORD B-MAX, FIESTA V, FIESTA VI, FUSION, MAZDA 2 1.0-2.0 11.01-

Wał napędowy 302004190173 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

Numery OE Wał napędowy 302004190173 producenta MAGNETI MARELLI

FORD

1142795, 1361898, 1478996, 1513991, 1697348, 2S613B437BB, 2S613B437BC, 2S613B437BD, 2S613B437BE, 2S613B437BF

numery OEM:
FORD      1142795
FORD      1361898
FORD      1478996
FORD      1513991
FORD      1697348
FORD      2S613B437BB
FORD      2S613B437BC
FORD      2S613B437BD
FORD      2S613B437BE
FORD      2S613B437BF
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190173 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190173 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.