Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco EUROCARGO V 150E.25P CNG MY24 (2024-???) 252km » 302004190289 magneti marelli
wybrany samochód: 
Iveco Eurocargo V 150e.25p Cng My24 (2024-???) 252km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190289 MAGNETI MARELLI

302004190289 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
288.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0289

numer części:

302004190289

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8050947084665

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190289 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód L 520mm pasuje do: AUDI A3, TT, SEAT LEON, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, VW BORA, BORA I, GOLF IV 1.8-3.2 12.96-06.06
numery OEM:
AUDI      1J0407271AA
AUDI      1J0407271EP
AUDI      1J0407271ES
AUDI      1J0407271GC
SEAT      1J0407271AA
SEAT      1J0407271EP
SEAT      1J0407271ES
SEAT      1J0407451PV
VOLKSWAGEN      1J0407271AA
VOLKSWAGEN      1J0407271CG
VOLKSWAGEN      1J0407271EF
VOLKSWAGEN      1J0407271EP
VOLKSWAGEN      1J0407271ES
VOLKSWAGEN      1J0407271FD
VOLKSWAGEN      1J0407271GC
VOLKSWAGEN      1J0407271LM
VOLKSWAGEN      1J0407271LN
VOLKSWAGEN      1J0407451HX
VOLKSWAGEN      1J0407451P
VOLKSWAGEN      1J0407451PX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190289 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190289 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.