Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 352317000360 magneti marelli

Termostat układu chłodzenia 352317000360 MAGNETI MARELLI

352317000360 Termostat układu chłodzenia MAGNETI MARELLI
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

TEQ0036

numer części:

352317000360

producent:

MAGNETI MARELLI

Temperatura otwarcia [°c] 98
nr EAN 8001063675640

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 352317000360 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
FORD      1119280
FORD      1122497
FORD      1135768
FORD      1217827
FORD      1302261
FORD      1358178
FORD      1S7G8575AF
FORD      1S7G8575AH
FORD      1S7G8575AK
FORD      1S7G8575AL
FORD      1S7G8575AM
FORD      1S7Z8575AG

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 352317000360 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 352317000360 MAGNETI MARELLI:

2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-23
 5/5
Działa ok
2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-12
 5/5
Termostat działa właściwie. Jest OK.
2021-11-14
 5/5
polecam

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.