Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 352317101900 magneti marelli

Termostat układu chłodzenia 352317101900 MAGNETI MARELLI

352317101900 Termostat układu chłodzenia MAGNETI MARELLI
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

TE0190

numer części:

352317101900

producent:

MAGNETI MARELLI

Specyfikacja With Housing
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
Temperatura otwarcia [°c] 92
nr EAN 8001063706405

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 352317101900 MAGNETI MARELLI

Termostat cieczy chłodzącej (92°C, w obudowie) pasuje do: OPEL ASTRA G, ASTRA H, ASTRA H GTC, CORSA C, MERIVA A, SIGNUM, TIGRA, VECTRA B, VECTRA C, VECTRA C GTS, ZAFIRA A, SAAB 9-3 1.8 02.98-02.15
numery OEM:
OPEL      1338098
OPEL      6338005
OPEL      90536262
SAAB      24456401
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 352317101900 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 352317101900 MAGNETI MARELLI:

2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-12
 5/5
Termostat działa właściwie. Jest OK.
2021-11-14
 5/5
polecam
2020-07-23
 5/5
Działa ok
2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.