Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy Piaggio PORTER NP6 (NP6) 1.5 LPG (2021.01-???) 106km » 802000000083 magneti marelli
wybrany samochód: 
Piaggio Porter Np6 (np6) 1.5 Lpg (2021.01-???) 106km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus przepustnicy 802000000083 MAGNETI MARELLI

802000000083 Korpus przepustnicy MAGNETI MARELLI
422.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

TB0083

numer części:

802000000083

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
nr EAN8050947047356

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 802000000083 MAGNETI MARELLI

Przepustnica powietrza pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA III, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, ROOMSTER, VW FOX, GOLF IV, POLO IV 1.2/1.4 10.97-12.09
numery OEM:
AUDI      03C133062B
AUDI      03C133062R
SEAT      03C133062B
SEAT      03C133062R
SKODA      03C133062B
SKODA      03C133062R
VOLKSWAGEN      03C133062B
VOLKSWAGEN      03C133062R
VAG      03C133062B
VAG      03C133062R
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus przepustnicy 802000000083 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Korpus przepustnicy 802000000083 MAGNETI MARELLI:

Radosław, TORUŃ
2023-08-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
TOMASZ, CZELADŹ
2025-06-08
 5/5
zamontowane,działa super

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.