Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » CFF 188 000S mahle

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR CFF 188 000S MAHLE

CFF 188 000S Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR MAHLE
214.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

351040414, 70819824, 70819824AP, 8EW 351 040-414, CFF 188 0001S, CFF 188 000P

numer części:

CFF 188 000S

producent:

MAHLE

Napięcie znamionowe [V] 12
Moc znamionowa [W] 180
Natężenie prądu [A] 15
Średnica [mm] 295
Szerokość zewnętrzna [mm] 295
Długość zewnętrzna [mm] 295
Ilość biegunów 2
nr EAN 4057635056892

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR CFF 188 000S MAHLE

Wentylator chłodnicy L/P pasuje do: AUDI A1, A3, TT, SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, OCTAVIA III, SUPERB II, YETI, VW BEETLE, CADDY III 1.2-3.6 02.03-10.20
numery OEM:
AUDI      1K0 959 455 DH
AUDI      1K0 959 455 ET
AUDI      1K0 959 455 Q
AUDI      1K0959455CR
AUDI      3C0959455G
SEAT      1K0959455CR
SEAT      1K0959455DH
SEAT      1K0959455ET
SEAT      1K0959455Q
SKODA      1K0959455CR
SKODA      1K0959455DH
SKODA      1K0959455ET
SKODA      1K0959455Q
VOLKSWAGEN      1K0959455CR
VOLKSWAGEN      1K0959455DH
VOLKSWAGEN      1K0959455ET
VOLKSWAGEN      1K0959455Q
VAG      1K0959455CR
VAG      1K0959455DH
VAG      1K0959455ET
VAG      1K0959455Q
VAG      3C0959455G
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR CFF 188 000S MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.