Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » CFF 281 000P mahle

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 281 000P MAHLE

CFF 281 000P Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** MAHLE
343.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

351043641, 70819913, 8EW 351 043-641

numer części:

CFF 281 000P

producent:

MAHLE

Napięcie znamionowe [V] 12
Moc znamionowa [W] 200
Średnica [mm] 335
Liczba łopatek wentylatora 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
nr EAN 4057635057783

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 281 000P MAHLE

Wentylator chłodnicy P pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, XSARA, XSARA/HATCHBACK, XSARA/KOMBI, PEUGEOT 306, 306/HATCHBACK, 306/KOMBI, 406, PARTNER, PARTNER/MINIVAN 1.6-2.1D 04.93-12.15

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 281 000P ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 281 000P producenta MAHLE

PEUGEOT

1250F0, 125371, 1253J0, 125473

CITROËN

1250F0, 125371, 1253J0

numery OEM:
CITROËN      1250F0
CITROËN      125371
CITROËN      1253J0
PEUGEOT      1250F0
PEUGEOT      125371
PEUGEOT      1253J0
PEUGEOT      125473
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 281 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.