Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A4 B6 (8E2) 2.5 TDI (2002.07-2004.12) 163km » CFF 401 000S mahle
wybrany samochód: 
Audi A4 B6 (8e2) 2.5 Tdi (2002.07-2004.12) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR CFF 401 000S MAHLE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

351151044, 70820028, 70820028AP, 8EW 351 151-044

numer części:

CFF 401 000S

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Napięcie znamionowe [V]12
Moc znamionowa [W]300
Średnica [mm]382
Liczba łopatek wentylatora7
Ilość połączeń3
nr EAN4057635058933

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR CFF 401 000S MAHLE

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: VOLVO S60 II, S80 II, V60 I, V70 III, V70 III/KOMBI, XC60 I, XC70 II, FORD GALAXY II, GALAXY MK II, KUGA I, MONDEO IV, S-MAX 1.6-3.2ALK 03.06-12.18
numery OEM:
FORD      1 386 832
FORD      1377555
FORD      1380882
FORD      1386382
FORD      1426658
FORD      1451234
FORD      1488905
FORD      1565833
FORD      1671530
FORD      1675176
FORD      1715392
FORD      1768199
FORD      6G91 8C607 GB
FORD      6G91 8C607 GC
FORD      6G91 8C607 GD
FORD      6G91 8C607 GE
FORD      6G91 8C607 GF
FORD      6G918C607GG
FORD      6G918C607GH
FORD      6G918C607GJ
FORD      6G918C607GK
FORD      6G918C607GL
FORD      P6C11V51701AA
FORD      PM6G91-8C607-GJ
VOLVO      3 067 255 9
VOLVO      30723010
VOLVO      30792794
VOLVO      31200265
VOLVO      31274210
VOLVO      31293574
VOLVO      31293778
VOLVO      31305136
VOLVO      31368427
VOLVO      31368867
VOLVO      31686806
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR CFF 401 000S MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.