Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel OMEGA A (V87) 2.3 TD (F19, M19, N19) (1986.10-1988.08) 90km » CFF 507 000P mahle
wybrany samochód: 
Opel Omega A (v87) 2.3 Td (f19, M19, N19) (1986.10-1988.08) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 507 000P MAHLE

CFF 507 000P Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** MAHLE
mahle CFF 507 000P
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 507 000P
CFF 507 000P
mahle CFF 507 000P Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE ***
2,321.99 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

376911481, 70820125, 8MV 376 911-481, VISCO

numer części:

CFF 507 000P

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaVISCO
Moc znamionowa [W]19
Średnica [mm]650
Liczba łopatek wentylatora11
Ilość biegunów6
Rodzaj wtyczkiWtyk płaski
Wersjaproduced by MAHLE
dla numeru OE7421983189
nr EAN4057635059909

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 507 000P MAHLE

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem, 650mm, ilość łopat: 11, ilość pinów: 6) pasuje do: RVI D DTI11-122HH-DTI8-122HS 01.13-
numery OEM:
RENAULT      22 82 82 97
RENAULT      22 82 85 82
RENAULT      74 22 82 85 82
RENAULT      74 85 02 09 92
RENAULT      85 02 09 92
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 507 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.