Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi A5 (F53, F5P) 35 TDI (2019.10-???) 163km » OC 1252 mahle
wybrany samochód: 
Audi A5 (f53, F5p) 35 Tdi (2019.10-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 1252 MAHLE

OC 1252 Filtr oleju MAHLE
43.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

72363380

numer części:

OC 1252

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]76,0
Wysokość [mm]80
Gwintowana złączkaM22x1,5
Średnica 2 [mm]72,0
Średnica 3 [mm]62,0
Moment dokręcenia [Nm]20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoOCS 1

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 1252 MAHLE

numery OEM:
CITROËN      1637767680
CITROËN      9808867880
FIAT      9808867880
FORD      1812551
FORD      2128722
FORD      2385700
FORD      AMBK2Q6714AA
FORD      BK2Q6714AA
FORD      BK2Q6714BA
PEUGEOT      1637767680
PEUGEOT      9808867880
ROVER      LR058104
LAND ROVER      LR104384
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 1252 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.