Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi A3 (8P1) 2.0 TDI (2005.06-2008.06) 140km » OC 370 mahle
wybrany samochód: 
Audi A3 (8p1) 2.0 Tdi (2005.06-2008.06) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 370 MAHLE

OC 370 Filtr oleju MAHLE
79.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

76567226

numer części:

OC 370

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]107,0
Wysokość [mm]261
Gwintowana złączka1 1/8''-16
Średnica 2 [mm]101,0
Średnica 3 [mm]91,0
Moment dokręcenia [Nm]20

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 370 MAHLE

Filtr oleju (przykręcany) pasuje do: RVI C, D, K, KERAX, MAGNUM, PREMIUM 2, T, SCANIA 4, VOLVO 7700, 7900, 8300, 8500, 8700, 8900, 9400, 9700, 9900, A, B10, B11, B12, B13, B7, B9 D10A310-TD73ES
numery OEM:
VOLVO      21170569
VOLVO      21707133
VOLVO      23658092
VOLVO      478362
VOLVO      478736
VOLVO      4787362
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 370 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.