Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Ssangyong REXTON / REXTON II (GAB_) 2.7 Xdi 4x4 (2004.05-2012.05) 165km » OC 383 mahle
wybrany samochód: 
Ssangyong Rexton / Rexton Ii (gab_) 2.7 Xdi 4x4 (2004.05-2012.05) 165km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 383 MAHLE

OC 383 Filtr oleju MAHLE
24.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

76661201

numer części:

OC 383

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]93,2
Wysokość [mm]96
Gwintowana złączka3/4"-16UNF-2B
Średnica 2 [mm]72,0
Średnica 3 [mm]62,0
Moment dokręcenia [Nm]20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoOCS 2

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 383 MAHLE

numery OEM:
FIAT      0000004343591
FIAT      4126435
FIAT      4158728
FIAT      4160703
FIAT      4199523
FIAT      4286050
FIAT      4286052
FIAT      4335580
FIAT      4335880
FIAT      4343591
FIAT      4343597
FIAT      4446335
FIAT      4462675
FIAT      4462676
FIAT      4462677
FIAT      4462678
FIAT      5940899
FIAT      71771380
FIAT      7300943
GMC      7984953
LADA      21011012005
LADA      2101101200520
UAZ      21011012005
UAZ      2101101200520
UAZ      2101C1012005HK2
UAZ      2105C1012005HK2
UAZ      406101200502
UAZ      4091012005
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 383 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.