Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Mazda E Platforma / podwozie (SD1, SL) E2000 (1999.09-2004.09) 97km » OC 475 mahle
wybrany samochód: 
Mazda E Platforma / Podwozie (sd1, Sl) E2000 (1999.09-2004.09) 97km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 475 MAHLE

OC 475 Filtr oleju MAHLE
27.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

76817415

numer części:

OC 475

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]65,5
Wysokość [mm]66
Gwintowana złączkaM20x1,5
Średnica 2 [mm]63,3
Średnica 3 [mm]56,5
Moment dokręcenia [Nm]16
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoOCS 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 475 MAHLE

numery OEM:
MITSUBISHI      MD134953
NISSAN      1520800QAG
PEUGEOT      1109P4
PEUGEOT      1109S0
RENAULT      7700112686
RENAULT      7700863124
RENAULT      7700867824
RENAULT      7700869029
RENAULT      8200257642
RENAULT      8671005907
DACIA      8200257642
DACIA      8671005907
PROTON      8200257642
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 475 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.