Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi Q5 Van (8RB) 3.0 TDI quattro (2012.06-2017.05) 245km » OC 486 mahle
wybrany samochód: 
Audi Q5 Van (8rb) 3.0 Tdi Quattro (2012.06-2017.05) 245km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 486 MAHLE

OC 486 Filtr oleju MAHLE
38.12 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

76886865

numer części:

OC 486

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]93,2
Wysokość [mm]141
Gwintowana złączkaM22x1,5
Średnica 2 [mm]72,0
Średnica 3 [mm]62,0
Moment dokręcenia [Nm]20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoOCS 2

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 486 MAHLE

Filtr oleju (przykręcany) pasuje do: AVIA D-LINE, FORD CARGO, IVECO DAILY III, CITROEN JUMPER I, FIAT DUCATO, PEUGEOT BOXER 130/7AA-Dover-F1AE0481M 05.81-
numery OEM:
CITROËN      1109AS
CITROËN      1109Y6
CITROËN      1606267480
CITROËN      1609563780
FIAT      0000504006145
FIAT      504006145
FIAT      71740064
FIAT      71753739
FIAT      8093784
FORD      1582036
FORD      1582037
FORD      1582038
FORD      785F6714AA1A
FORD      785F6714AA2A
FORD      785F6714AA3A
FORD      EFL252
IVECO      0000002992188
IVECO      0000500038746
IVECO      2992188
IVECO      500038746
IVECO      500378838
IVECO      8093794
PEUGEOT      1109AS
PEUGEOT      1109Y5
PEUGEOT      1606267480
PEUGEOT      1609563780
MASERATI      ML66523
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 486 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.