Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OC 540 mahle

Filtr oleju OC 540 MAHLE

OC 540 Filtr oleju MAHLE
56.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

70355146

numer części:

OC 540

producent:

MAHLE

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica [mm] 93,2
Wysokość [mm] 112
Gwintowana złączka M26x1,5
Średnica 2 [mm] 72,0
Średnica 3 [mm] 62,0
Moment dokręcenia [Nm] 20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego OCS 2

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 540 MAHLE

numery OEM:
HYUNDAI      2630042020
HYUNDAI      2630042030
HYUNDAI      2630042040
HYUNDAI      2630042060
HYUNDAI      263104A000
HYUNDAI      263104A010
HYUNDAI      263304A000
HYUNDAI      263304A001
HYUNDAI      263304X000
HYUNDAI      S2630042040
HYUNDAI      S263104A000
HYUNDAI      S263104A010
HYUNDAI      S263304X000
KIA      0K55114302
KIA      0VS0114302
KIA      2630042040
KIA      2630042060
KIA      263104A000
KIA      263104A010
KIA      263304A000
KIA      263304A001
KIA      263304X000
KIA      K55114302
KIA      OK55114302
KIA      S2630042040
KIA      S263104A000
KIA      S263104A010
KIA      S263304X000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 540 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.