Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi R8 Spyder (4S9, 4SR) 5.2 FSI quattro (2018.09-???) 570km » OX 205/2D mahle
wybrany samochód: 
Audi R8 Spyder (4s9, 4sr) 5.2 Fsi Quattro (2018.09-???) 570km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OX 205/2D MAHLE

OX 205/2D Filtr oleju MAHLE
51.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

76817969

numer części:

OX 205/2D

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
Wysokość [mm]151
Średnica [mm]88,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm]29
Średnica wewnętrzna 3 [mm]28,55
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]10,8

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 205/2D MAHLE

numery OEM:
CITROËN      1109AW
CITROËN      1109X7
CITROËN      1109X8
FORD      1311289
FORD      4R8Q6744AA
FORD      4S7Q6744BC
FORD      S74Q6744BC
JAGUAR      2C229685
JAGUAR      4R8Q6744AA
JAGUAR      C2S29685
PEUGEOT      1109AW
PEUGEOT      1109X7
PEUGEOT      1109X8
PEUGEOT      E149235
ROVER      1311289
LAND ROVER      1311289
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OX 205/2D MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.