Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi A6 C8 Avant (4A5) 55 TFSI e quattro (2021.02-???) 367km » OX 416D2 mahle
wybrany samochód: 
Audi A6 C8 Avant (4a5) 55 Tfsi E Quattro (2021.02-???) 367km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OX 416D2 MAHLE

OX 416D2 Filtr oleju MAHLE
31.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

70514036

numer części:

OX 416D2

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
Wysokość [mm]57
Średnica [mm]59,8
Średnica wewnętrzna 2 [mm]28
Średnica wewnętrzna 3 [mm]27,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 416D2 MAHLE

numery OEM:
DAIHATSU      0415240060
DAIHATSU      04152B1010
SUBARU      0415240060
SUBARU      04152B1010
TOYOTA      0415240040
TOYOTA      0415240060
TOYOTA      04152B1090
TOYOTA      04152YZZA7
TOYOTA      15613YZZA6
ASTON MARTIN      0415240060
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OX 416D2 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.