Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Jaguar XF I (X250) 5.0 Kompressor (2009.01-2015.04) 471km » 13-0033 maxgear
wybrany samochód: 
Jaguar Xf I (x250) 5.0 Kompressor (2009.01-2015.04) 471km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 13-0033 MAXGEAR

13-0033 Cewka zapłonowa MAXGEAR
maxgear 13-0033
Cewka zapłonowa 13-0033
103.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MG-8046

numer części:

13-0033

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ilość otworów wlotowych/wylotowych6
Ilość biegunów4
Cewka zapłonowaRodzaj połączenia M4
Cewka zapłonowapionowe złącze pierwotne (prawe naroże)
nr EAN5907558559293

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0033 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA OPEL 2,5-3,0 V
numery OEM:
OPEL      1208007
CHEVROLET      90 492 255
CHEVROLET      90 511 450
DAEWOO      90 492 255
DAEWOO      90 511 450
PONTIAC      90 492 255
PONTIAC      90 511 450
BUICK      90 492 255
BUICK      90 511 450
CADILLAC      90 492 255
CADILLAC      90 511 450

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0033 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.