Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 13-0055 maxgear

Cewka zapłonowa 13-0055 MAXGEAR

13-0055 Cewka zapłonowa MAXGEAR
maxgear 13-0055
100.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

MG-2705

numer części:

13-0055

producent:

MAXGEAR

Ilość otworów wlotowych/wylotowych 1
Ilość biegunów 4
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia M4
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z rozdzielaczem zapłonu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sterownikiem
nr EAN 5907558578355

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0055 MAXGEAR

CEWKA ZAPŁONOWA VOLVO 2,0-2,5
numery OEM:
RENAULT      74 01 275 174
VOLVO      1275174
DACIA      74 01 275 174

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0055 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.