Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 13-0062 maxgear

Cewka zapłonowa 13-0062 MAXGEAR

13-0062 Cewka zapłonowa MAXGEAR
63.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

MG-5005

numer części:

13-0062

producent:

MAXGEAR

Ilość otworów wlotowych/wylotowych 1
Ilość biegunów 3
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia SAE
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
nr EAN 5907558559194

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0062 MAXGEAR

CEWKA ZAPŁONOWA VW 1,8/2,7T GOLF IV
numery OEM:
AUDI      058 905 101
AUDI      058 905 105
SEAT      058 905 101
SEAT      058 905 105
SKODA      058 905 101
SKODA      058 905 105
VOLKSWAGEN      058 905 101
VOLKSWAGEN      058 905 105
LAMBORGHINI      058 905 101
LAMBORGHINI      058 905 105
BENTLEY      058 905 101
BENTLEY      058 905 105

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0062 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.