Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Nissan NAVARA NP300 Platforma / podwozie (D40) 3.0 dCi (2010.03-???) 231km » 13-0138 maxgear
wybrany samochód: 
Nissan Navara Np300 Platforma / Podwozie (d40) 3.0 Dci (2010.03-???) 231km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 13-0138 MAXGEAR

13-0138 Cewka zapłonowa MAXGEAR
162.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MG-00263

numer części:

13-0138

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ilość otworów wlotowych/wylotowych4
Ilość biegunów6
Cewka zapłonowaRodzaj połączenia SAE
nr EAN5907558574241

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0138 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA PEUGEOT 206
numery OEM:
CITROËN      5970.85
CITROËN      96 517 106 80
PEUGEOT      5970.85
PEUGEOT      96 517 106 80
CHEVROLET      1 104 091
DAEWOO      1 104 091
PONTIAC      1 104 091
BUICK      1 104 091
CADILLAC      1 104 091

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0138 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.