Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Dacia SANDERO II TCe 90 LPG (B8M1) (2015.09-???) 90km » 13-0167 maxgear
wybrany samochód: 
Dacia Sandero Ii Tce 90 Lpg (b8m1) (2015.09-???) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 13-0167 MAXGEAR

13-0167 Cewka zapłonowa MAXGEAR
69.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MG-9030

numer części:

13-0167

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ilość otworów wlotowych/wylotowych1
Ilość biegunów3
Cewka zapłonowaRodzaj połączenia SAE
nr EAN5902659726315

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0167 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA NISSAN MICRA III 1,0 16V/1,2 16V/1,4/1,4 16V 03-
numery OEM:
NISSAN      22448-AX001
INFINITI      22448-AX001
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0167 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.