Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Opel VIVARO A Autobus (X83) 1.9 DTI (F7, J7, A07) (2001.08-???) 101km » 13-0182 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Vivaro A Autobus (x83) 1.9 Dti (f7, J7, A07) (2001.08-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 13-0182 MAXGEAR

13-0182 Cewka zapłonowa MAXGEAR
maxgear 13-0182
63.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MG-00238

numer części:

13-0182

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ilość otworów wlotowych/wylotowych1
Ilość biegunów3
Cewka zapłonowaRodzaj połączenia SAE
nr EAN5902659785589

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0182 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA DB SLK W171 1,8 04-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 150 15 80
MERCEDES-BENZ      000 150 29 80
MERCEDES-BENZ      A 000 150 15 80
MERCEDES-BENZ      A 000 150 29 80
SMART      000 150 15 80
SMART      000 150 29 80
SMART      A 000 150 15 80
SMART      A 000 150 29 80
MAYBACH      000 150 15 80
MAYBACH      000 150 29 80
MAYBACH      A 000 150 15 80
MAYBACH      A 000 150 29 80
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0182 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.