Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » ogrzewanie i wentylacja » wymiennik ciepła, nagrzewnica Mazda 3 sedan (BP_) 2.0 SKYACTIV-X M Hybrid (BP2S) (2019.06-???) 179km » 18-0773 maxgear
wybrany samochód: 
Mazda 3 Sedan (bp_) 2.0 Skyactiv-x M Hybrid (bp2s) (2019.06-???) 179km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Przewód, wymiennik ciepła 18-0773 MAXGEAR

18-0773 Przewód, wymiennik ciepła MAXGEAR
40.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

18-0773

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN5903364320546

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Przewód, wymiennik ciepła 18-0773 MAXGEAR

PRZEWËD OLEJOWY BMW 3 (E90)/ 5 (E60) 2,0D N47 GËRNY
numery OEM:
BMW      11 42 7 802 117
BMW      7 802 117
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Przewód, wymiennik ciepła 18-0773 MAXGEAR w samochodach:

Nagrzewnica samochodowa


Samochodowy wymiennik ciepła to urządzenie zapewniające komfort termiczny i dbające o utrzymanie właściwej temperatury. Funkcjonowanie wymiennika ciepła jest ściśle powiązane z działaniem układu wentylacji i klimatyzacji, z tego względu właściwy obieg płynu chłodzącego jest tu kluczowy.

Zasada działania wymiennika ciepła jest bardzo prosta i polega na tym, że czynnik przepływając przez urządzenie, ogrzewa je, by mogło ono następnie przekazać ciepło do wnętrza pojazdu. Jednocześnie termostat dba o to, by silnik nadmiernie się nie wychłodził i mógł pracować z optymalną dla siebie temperaturą.

Uszkodzona nagrzewnica daje bardzo charakterystyczne objawy. Pierwszym z nich może być utrata płynu chłodniczego. Skutkiem tego będzie przegrzewanie się silnika. Również nienagrzewanie się wnętrza lub nadmuch tylko z niektórych dysz powinno zasygnalizować problem z wymiennikiem ciepła. Jeśli natomiast we wnętrzu czuć słodkawą woń płynu chłodzącego lub pojawił się cuchnący dym dochodzący z układu wentylacji, można mieć pewność, że wymiennik został uszkodzony.

Dobrą praktyką jest okresowe sprawdzanie poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym, dzięki temu w prosty sposób można dostrzec ubytek czynnika chłodzącego.