Rodzaj filtra | Wkład filtra |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniami |
Wysokość [mm] | 72 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 30 |
średnica zewnętrzna [mm] | 62 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 30 |
nr EAN | 5907558537758 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 26-0297 MAXGEAR
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
1124160, 1152049, 1213177, 1343102, 1S7G6744AC, 1S7J6744AC, 1S7J6744BA, 1S7Z6744AC, 1S7Z6885AA, 3S7Z6731A, 4S7J 6744AA
LF0114302, LF0114302 9A
FORD | 1124 160 | |
FORD | 1152 049 | |
FORD | 1213 177 | |
FORD | 1343 102 | |
FORD | 1S7G-6744-AC | |
FORD | 1S7J 6744 AC | |
FORD | 1S7J 6744 BA | |
FORD | 1S7Z 6744 AC | |
FORD | 1S7Z 6885 AA | |
FORD | 3S7Z 6731 A | |
FORD | 4S7J- 6744-AA | |
MAZDA | LF01-14302 | |
MAZDA | LF01-14302 9A | |
FORD USA | 3M4G-6744-AA | |
FORD USA | 3S7Z-6731-A | |
FORD USA | 4S7J-6744-AA | |
CHANGAN FORD MAZDA | 1152049 | |
CHANGAN FORD MAZDA | 1S7G 6744 AC | |
CHANGAN FORD MAZDA | 1S7J 6744 BA | |
CHANGAN FORD MAZDA | 1S7J 6744 AC | |
CHANGAN FORD MAZDA | 1S7J 6744 MC | |
CHANGAN FORD MAZDA | 3M4G 6744 AA |
Zastosowanie Filtr oleju 26-0297 MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju 26-0297 MAXGEAR:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.