Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Opel CORSA A TR (S83) 1.3 (F11, F19, M11, M19) (1985.09-1987.10) 60km » 30-0039 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Corsa A Tr (s83) 1.3 (f11, F19, M11, M19) (1985.09-1987.10) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 30-0039 MAXGEAR

30-0039 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0039
Koło pasowe, wał korbowy 30-0039
117.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

7700104292/MG

numer części:

30-0039

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Grubość [mm]28,0
Średnica wewnętrzna [mm]15,0
średnica zewnętrzna [mm]139,6
Ciężar [kg]2,230
Ilość żeber5
Parametr6PK
nr EAN5907558528497

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0039 MAXGEAR

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT
numery OEM:
RENAULT      77 00 100 882
RENAULT      77 00 100 883
RENAULT      77 00 104 292
RENAULT      77 00 863 813

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0039 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.