Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0078 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0078 MAXGEAR

30-0078 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0078
101.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

0515.Q0/MG

numer części:

30-0078

producent:

MAXGEAR

Szerokość [mm] 26,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 153,0
Ciężar [kg] 2,04
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 5907558522174

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0078 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO PEUGEOT

Koło pasowe, wał korbowy 30-0078 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 30-0078 producenta MAXGEAR

PEUGEOT

0515S8, 515S8

CITROËN

0515Q0, 0515S8, 515Q0, 515S8

numery OEM:
CITROËN      0515.Q0
CITROËN      0515.S8
CITROËN      515.Q0
CITROËN      515.S8
PEUGEOT      0515.S8
PEUGEOT      515.S8

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0078 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.