Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Toyota COROLLA Kombi (_E11_) 1.6 Aut. (AE111_, AE111R) (1997.04-2000.02) 107km » 30-0123 maxgear
wybrany samochód: 
Toyota Corolla Kombi (_e11_) 1.6 Aut. (ae111_, Ae111r) (1997.04-2000.02) 107km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 30-0123 MAXGEAR

30-0123 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
296.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

11237797995/MG

numer części:

30-0123

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Grubość [mm]78,0
średnica zewnętrzna [mm]180,0
Ciężar [kg]3,35
Ilość żeber5
Parametr6PK
nr EAN5901619507230

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0123 MAXGEAR

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO BMW
numery OEM:
BMW      11 23 7 797 995
BMW      11 23 7 799 153
BMW      11 23 7 823 191
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0123 MAXGEAR w samochodach:

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.