Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Renault 19 II (B/C53_) 1.7 (B/C53B) (1992.04-1995.12) 73km » 30-0147 maxgear
wybrany samochód: 
Renault 19 Ii (b/c53_) 1.7 (b/c53b) (1992.04-1995.12) 73km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 30-0147 MAXGEAR

30-0147 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
85.01 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 2.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:3 szt.
Wtorek:10 szt.

    Ocena:
numer części:

30-0147

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]40,0
Średnica wewnętrzna [mm]84,5
średnica zewnętrzna [mm]123,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm]28,5
Ciężar [kg]1,096
Ilość żeber4
Parametr5PK
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0147 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO RENAULT MEGANE 1,8/2,0/ SCENIC 99-03
numery OEM:
RENAULT      77 00 108 401
RENAULT      82 00 072 415
RENAULT      82 00 386 453
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0147 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.