Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0147 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0147 MAXGEAR

30-0147 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
83.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30-0147

producent:

MAXGEAR

Szerokość [mm] 40,0
Średnica wewnętrzna [mm] 84,5
średnica zewnętrzna [mm] 123,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 28,5
Ciężar [kg] 1,096
Ilość żeber 4
Parametr 5PK

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0147 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO RENAULT MEGANE 1,8/2,0/ SCENIC 99-03

Koło pasowe, wał korbowy 30-0147 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 30-0147 producenta MAXGEAR

RENAULT

7700108401, 8200072415, 8200386453

numery OEM:
RENAULT      77 00 108 401
RENAULT      82 00 072 415
RENAULT      82 00 386 453
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0147 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.